frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: bancnota lui Silviu

20 august 2015

bancnota lui Silviu

un câine cu trupul de tekel si capul de pekinez mânca dintr-o sacoşă de gunoi lângă tomberon, o locatară a blocului E1 ducea o baterie descărcată de maşină, Silviu, un băiat cu capul diform şi hainele prea mari şi murdare, se apropia de container însoţit de Florin care trăgea cu plăcere dintr-un sfert de ţigară găsit pe marginea drumului. după trei runde de "piatră-hârtie-foarfecă", au stabilit că Silviu intra primul, iar el a deschis capacul şi a intrat. Florin l-a strigat după câteva minute: "uă, ce tot faci acolo, iesi odată!", iar Silviu a ieşit mâncând dintr-o felie de pepene stricat şi cu o pereche de ochelari de soare pe cap.

"uă, pulă, intru şi eu!" i-a spus Florin şi şi-a însoţit prietenul în tomberon. 

a găsit un ziar, un album Avon, o geantă de umăr pentru femei ruptă, cutia de la un Samsung Galaxy S3 şi chiar un prezervativ folosit. "să-mi bag pula, n-am găsit nimic!" după câteva secunde, Silviu a ieşit cu o bancnotă de 10 lei pătată şi puţin îndoită la un colţ.

"10 ţigări, îmi bag pula, ţie nu-ţi dau nimic!" "îmi dai şi mie 5 lei, că dacă nu eram eu nu veneam!" "da, uă, o pulă îţi dau, nici pe aia!" "te zic lu taică-tu că fumezi dacă nu-mi dai" "zi-mă, şi eu te zic lu mă-ta aia grasă!" a strigat şi a fugit, urmat de Florin care se înarmase cu un băţ găsit lângă tomberon, urla plângând: "stai în morţii mă-tii, băga-mi-aş pula în mă-ta, stai în Dumnezeii mă-tii de muist", îl ameninţa: "îţi sparg capul dacă nu-mi dai cinci ţigări, muistu pulii".

se înroşise, iar ochii aproape îi ieşeau din orbite. a speculat oboseala lui Silviu, l-a împiedicat, el a căzut şi a scăpat bancnota, iar Florin a fost suficient de atent încât să o ia şi să fugă.

"pizda mă-tii de muie, dă-mi banii înapoi că te fut în gură". l-a alergat pe Florin prin dreptul Vilei 14, prin grădina domnului Silvestru, prin parcul care acum câţiva ani era atracţia tuturor copiilor, prin fostul depozit - acum doar o clădire dezafectată unde din când în când hoţii mai vopsesc bicicletele furate, iar oamenii străzii înoptează, pe lângă Şcoala Gimnazială numărul doi cu gratii doar la geamurile de la parter, printre blocurile multicolore care creau o atmosferă de orăşel albanez. l-a prins după câteva sute de metri, chiar aproape de magazin, i-a sărit în spate, s-a luptat pentru că Florin era mai înalt şi mai solid, l-a doborât, i-a luat bancnota şi a plecat fericit să-şi cumpere ţigări.

tatăl lui Silviu, un om care inspira frică, cu faţa mereu încruntată, cu braţele lucrate şi pline de tatuaje şi cu burta care abia încăpea în tricoul mulat l-a strigat: "Silviu, ce ai acolo?" "am găsit 10 lei pe jos!" "ia dă-i la mine".

Niciun comentariu: