frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: ...

13 mai 2016

...

Iri a întrebat la una din mese pe terasa barului: "uă băieţi, n-aveţi o ţâgară?" "n-avem, uă, îmi pare rău!", a mers la următoarea: "n-aveţi, uă, o ţâgară?" "n-avem, uă, cumpără-ţ!" "da n-am bani!" "şi-i vina mea? du-te la muncă în morţii mă-tii!", la următoarea: "n-avem, dă-te dracu de aici!", a plecat de pe terasă şi l-a întâlnit pe Dinu, "uă, dă o ţâgară, hai fii băiat, că nu-mi dă la bar pe datorie!" "îţi dau dacă îmi prezinţi detaliat şi fără fisuri de ordin logic originea ţigării din cele mai vechi timpuri! cine a inventat propriu-zis ţigara?" "hai uăă, nu fă mişto de mine, dă o ţâgară!" "nu fac mişto, jur! de ce s-a gândit ăla care a inventat ţigara să o inventeze, cu ce inova ea modul de consumare a tutunului de până atunci?" "uăă, eşti prost, ce pula mea ai, dă o ţâgară!" "eu te-am întrebat ceva, politicos este să-mi răspunzi, îţi sugerez să studiezi codul bunelor maniere! să revenim, te întreb ceva mai simplu: ce componente are ţigara?" "filtru şi ţâgară, hai, uă, dă odată!" "într-adevăr, se poate să aibă filtru sau nu! dar ce rol are filtrul? cu ce te ajută?" "ce dracu ai, uă, Dinu, dă odată ca să plec!" "spune-mi ce rol are filtrul, eu nu ştiu şi sunt curios!" "păi dacă nu ştii, de ce mă întrebi?" "asta se cheamă evitarea răspunsului! ia spune-mi atunci care e diferenţa dintre filtrul de celuloză şi cel de carbon!" "de unde dracu să ştiu eu asta, uăă!?" "ăla din celuloză e filtrul portocaliu, îl au în general ţigările mai tari, celălalt de carbon e apărut nou, acum! şi aşa, ca să ştii tu pe viitor, ţigara a fost inventată în triburile din vechea Chină, ca înlocuitor al pipelor, şi se umplea cu mentă, piper, nu se descoperise tutunul atunci, abia Christofor Columb l-a adus în Europa după descoperirea Americii şi avea avantajul că se consumă mai rapid decât o pipă! mai vrei să ştii altceva?" Iri l-a privit pierdut şi a întrebat: "îmi dai o ţâgară acuma?" "nu am uă, îmi pare rău!" i-a răspuns sec Dinu.

Niciun comentariu: