frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: avionul de hârtie al lui Bjorn

27 iunie 2013

avionul de hârtie al lui Bjorn

numele meu e Bjorn De Jong, constructor de avioane de hârtie, organizatorul primei expoziţii destinate acestora unde oameni din 15 oraşe ale Europei îşi prezintă proiectele. realizez avioane de hârtie de şase ani, iar prototipul pe care îl voi prezenta e miniatura unui Boeing 777 cu durata de zbor de 20 de secunde în lipsa vântului, viteza maximă puţin mai mică decât a unei muşte şi e rezultatul a jumătate de an de muncă.

am destulă experienţă în domeniu cât să înfiinţez o şcoală pentru constructorii de avioane de hârtie al cărei unic profesor să fiu eu.

îl voi prezenta la expoziţie - inclusiv oponentului meu, austriacul Gerhard Patrick Berger. avionul lui are o durată de zbor de doar 18 secunde şi o viteză maximă nici măcar cât a unei ephemeroptere. nu îl va prezenta la această expoziţie, din cauza unor defecţiuni tehnice.

cum expoziţia va avea loc mâine, am supus avionul la o probă în sufragerie şi m-am convins că va funcţiona ireproşabil. mi-am aşezat greierul, pe nume Hassen, în carlingă. durata de zbor a avionului s-a micşorat cu doar câteva secunde.

însă astăzi, cu două ore înainte de expoziţie, nu am mai găsit avionul. nu era nicăieri în casă, iar după ceva timp am observat că lipsea şi Hassen.

greierul zburase cu el prin geamul deschis, a survolat spaţiul aerian a patru state şi s-a prăbuşit în apropierea oraşului Praga. în ziua aceea vântul a atins viteza de 100 de kilometri pe oră.

Niciun comentariu: