frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: pe deal

5 februarie 2014

pe deal

urca un deal cu o maşină fără un far, cu capota desprinsă pe jumătate, parbrizul spart, stopurile ne-funcţionale. portbagajul nu se închidea, iar semnalizarea dreapta clipea încontinuu. ştergătoarele se opriseră într-o zonă intermediară. roţile nu aveau capace, rugina se depusese pe aripi, iar singurul far era prins cu bandă scotch. ledul pentru marşalier lipsea, iar din locul gol ieşeau două sârme. luneta prezenta o spărtură în mijloc, pesemne fusese lovită cu un bolovan. scaunul din dreapta era aruncat peste bancheta din spate, iar cel al şoferului se balansa.

aproape de vârf, roţile derapară şi alunecă la bază. frâna scârţâi, dar maşina nu se opri. maneta de viteză se blocă în marşalier. acceleră şi se izbi cu spatele într-un copac. portiera se blocă şi încercă să deschidă geamul, dar zadarnic. maneta sigur nu mai fusese acţionată de mult timp şi o învârti în gol.

acceleră brusc şi urcă jumătate din deal. motorul se opri şi se întoarse de unde a plecat. pesemne călcase într-un cui, cauciucul din dreapta faţă se dezumfla, urcarea devenea şi mai anevoioasă. fu aproape să ajungă în vârf, dar o denivelare de pe coama dealului l-a oprit brusc şi nu putut evita alunecarea la bază. suspensiile nu au fost schimbate de mult timp, astfel că fiecare groapă era resimţită puternic de şofer.

apăsă acceleraţia până aproape de podea şi bucata de fier se îndoise. fenomenul se întâmpla mai ales la maşinile Kia Rio, unde pedalele erau confecţionate din tablă de calitate cel puţin îndoielnică.

scaunul pocni, pesemne un arc se desprinsese şi el se izbi cu capul de geam la o curbă mai periculoasă.

ieşi tot aerul din camera cauciucului la o groapă mai mare, dar el continuă să urce. se afla aproape de vârf, acceleră, probabil blocul motorului crăpase deja, bornele nu funcţionau. fu aproape să ia foc, smuci volanul şi-l desprinse din suport.

Niciun comentariu: