frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: ...

20 august 2014

...

îmi place să inventez lucruri despre alţii, să par documentat, să-mi fondez afirmaţiile pe argumente şi informaţii false, să modific trecutul combinând evenimentele reale cu cele inventate - ca în distopia 1984 de George Orwell, să distorsionez şi să răspândesc tot ce aflu, incluzându-vă în realitatea paralelă în care eu decid ce se întâmplă, care sunt regulile, realitate care mă va conţine, îmi voi pierde percepţia şi nu voi şti când ce spun e plauzibil sau nu.

te-aş putea convinge că sunt rudă de gradul şase cu actorul venezuelean Juan Carlos Vivas, că un stră-stră-stră-bunic al meu a fost primar al oraşului Caracas, invocând ani, coincidenţe de nume, adrese de care nu ai auzit niciodată, aş spune că deţin probe materiale şi m-ai crede, dar aş greşi o dată istorică pe care o cunoşti, aş stâlci un nume şi m-ai descoperi.

aş putea afirma că ştiu toţi preşedinţii americani de la Lincoln până la Obama, să enumăr 5-6 dintre ei şi tu să mă crezi, dar, intrat în realitatea mea paralelă, aş inventa anii pe care i-a petrecut fiecare la conducere, iar tu, ştiindu-i pe cei reali, m-ai demasca.

aş putea să-ţi vorbesc de ultimul model de vw Scirocco, de capacitate cilindrică, de consum, dar pierzând contactul cu realitatea să îi exagerez trăsăturile, să cresc preţul cu câteva mii de euro, să spun că sistemul de navigaţie cu touchscreen cuprinde întreaga lume, nu doar Europa.

te-aş putea convinge că deţin un laptop acer aspire s3 comunicându-ţi câteva detalii tehnice, anunţându-te în fiecare zi ce am mai instalat, analizând raportul calitate-preţ, eu ne-văzând niciodată în viaţă un astfel de laptop, dar aş putea exagera, inventa atribute pe care dispozitivul nu le are.

te pot convinge de orice, plasând respectiva faptă în timp, înconjurând-o cu detalii de context, folosind termeni neologici - astfel îţi controlez memoria, vei regreta lucruri pe care nu le-ai făcut - vei trăi în realitatea mea, dar intrând şi eu în ea, chiar voi crede ceea ce spun.

realitate în care sunt la fel de inteligent ca William Sidis, la fel de bogat ca moştenitorul tronului saudit,
unde şapca cu care m-ai văzut acum o săptămână este a unui celebru jucător de golf american,
unde deţin ultimele modele de telefoane,
unde am în cameră un smart-tv Samsung, nu un TV Orion cu diagonala de maxim 50 de cm,
unde sunt prieten apropiat cu fiul deţinătoarei L'Oreal.

îmi place să râd pe seama acţiunilor altora, acţiuni pe care nu le-au făcut, să aflu că sunt bârfit şi să contracarez cu informaţii false. schimb circumstanţele, desfăşurarea oricărei întâmplări, devin cel mai norocos de pe pământ, cel mai inteligent, orice greşeală se transformă într-un moment de maximă inspiraţie: mă împiedic sau scap un lucru din mână nu din neatenţie, am intenţionat să produc un efect comic, nu stau pur şi simplu fără nimic în cap, ci meditez la lucruri foarte importante. când uit de ziua de naştere a unui prieten, mă felicit că mi-am amintit chiar şi după o săptămână.

o realitate paralelă din care toţi pot ieşi, cu excepţia mea.

Niciun comentariu: