frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: Colegul invizibil

4 martie 2012

Colegul invizibil

        În clasă e linişte. Profesoara de franceză deschide catalogul şi întreabă: „E cineva absent?” Cei doi elevii de serviciu se ridică în picioare: ”Munteanu Mihai e absent!” Câţiva elevi contrariaţi strigă: „Ba nu, doamna! Uitaţi-l, e sub bancă!” „Măi sunteţi voi elevi de serviciu? Mie mi s-a comunicat că Munteanu Mihai e absent. În sfârşit o oră fără monstrul ăla, că am coşmaruri cu el, nu alta!” „Da’ e sub bancă doamna!” „Gata măi, să trecem la lecţie.”  Profesoara începe să scrie la tablă. Copii îşi caută caietele prin ghiozdan sau îşi pregătesc stilourile. Se aud chicoteli în spatele clasei: „Ce-i acolo, măi copii?” „Nimic doam’ profesoară!” vine răspunsul. Doamna profesoară îşi continuă lecţia. Dintr-o dată se aud strigăte: „Munteanu e sub bancă! Munteanu e sub bancă!” profesoara tresare apoi începe să ţipe: „Tăceţi odată, măi! Dacă nu văd lecţia scrisă pe caiete vă pun trei la toţi. Da’ ce-i asta? Ce aveţi cu Munteanu? Am scăpat de el în sfârşit şi începeţi voi. Staţi jos şi nu vă mai scălămbăiţi atâta!” „Da’ e sub bancă doamna!” „Voi vă bateţi joc de mine? Ce se cheamă asta? Sunteţi de o nesimţire ieşită din comun! Cum puteţi să mă minţiţi în halul ăsta. Eu nu-l văd nicăieri.” Copii se liniştesc. Profesoara îşi predă calmă lecţia până aproape de sfârşitul orei. „Doamna, Munteanu se strâmbă!” „Iar a-ţi început! Ce Doamne iartă-mă! Hai să verific şi eu dacă e acolo , că m-aţi năucit de cap!” Profesoara se îndreaptă cu paşi mici spre banca sub care se pretinde că ar fi Munteanu. Acesta răsare deodată de acolo şi zice: „Săru’mâna, mă scuzaţi că am întârziat!”

Niciun comentariu: