frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: In my chicken in New York, Allen Ginsberg (traducere proprie)

29 septembrie 2014

In my chicken in New York, Allen Ginsberg (traducere proprie)

îndoi cuţite, greutatea se schimbă,
portretul albastru a lui Picasso mort
e lipit pe uşa frigiderului

unicul loc din apartament
suficient de mare pentru t'ai chi
piciorul drept întins şi ridicat - mă întreb
dacă trebuie să duc gunoiul 
ridic mâinile sus apoi în dreptul umerilor
- prosoapele şi pijamaua
atârnă de o frânghie pe coridor

apăs şi prind coada păsării
aceste sacoşe de hârtie blochează
uşa încuiată

mă îndrept spre nord - ar trebui să las toate aceste oale
pe aragaz
totul e în regulă? această imagine Hopi
de pe perete înfăţişează ploaia şi
bolta luminoasă

încă o dată pe uşa din dreapta, Doamne
biroul meu e o masă de poze şi scrisori   
la care nu am răspuns

am plecat pe propriile picioare - slavă cerului Arthur Rimbaud
mă priveşte din chiuvetă

singurul pian din cameră,
Steven şi Maria se vor muta în propriul
apartament săptămâna viitoare! lenjeria ei e
deja aici şi Julius în pat.

această mimică este opusul Sfântului Francis
după ce-şi administrează Ecstasy - mâinile
jos pentru mine                                                        

mă concentrez mai bine la ce fac     
îngreunat de burtă, purtat de şolduri,
nu, acesta a fost singurul bici - acest şorţ
atârnând un an pe peretele dinspre nord,
nu l-am folosit până acum
exceptând momentele când îmi ştergeam mâinile - Cocorul
îşi întinde aripile oare am plătit factura la energie electrică?

cântând la chitară voi avea suficienţi bani
să plătesc chiria cât timp sunt
în China?

îmi spăl genunchiul - a fost o halva 
bună, cu seminţe de susan
o săptămână în congelator

retrag şi apăs - ar trebui să
am o mansardă sau un living imens
lumea speculanţilor a cumpărat toate
picioarele pătrate din Manhattan 
începând cu indienii

mâinile încrucişate - trebuie să scriu
o scrisoare către the Times spunând că
e imoral

cobor să-mi odihnesc mâinile pe cuţitele
drepte - mă întreb cum
ficatul îmi funcţionează OK. am ghicit,
m-am lăsat de fumat săptămâna
trecută. mă întreb dacă vor detona
o bombă H. probabil nu.

Niciun comentariu: