frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: ca un stirling cryocooler

13 ianuarie 2013

ca un stirling cryocooler

cu o cămaşă cu lavoar cravată de metal
trec mestec orbit cu isomalt sorbitol aspartam
şi alţi 11 aditivi prin faţa blocurilor cu pervaze ţâşnind
ca nişte bretoane din pereţi
instituţii ca nişte hrube din care
oamenii ies urcă în maşinile căzi pline cu apă fierbinte
şi spumă ca o barbă lungăsubţire încâlcită

am 5 nasturi la cămaşă
pot da bună ziua
sta drepţi ca nişte soldaţi din războiul armeanoazer
credincioşi ca nişte ceasornice

trec printre pulpe dotate cu minibar
pleoape ca scânteile electrice
aducând a monitoare acer învelite cu strat de oxid de metal
una mişcându-se dansând ca al rumi-jalal
în capul meu sub osul boltit al ţestei un peisaj
aidoma întregului kabul strâns la un zawaj
când apari acolo se produce o explozie
a unei mine terestre lasă infirm un soldat
iar eu mă împiedic de o bordură
calc un câine pe coadă
dacă traversez strada printr-o zonă neregulamentară apare o maşină
şoferul claxonează
deasupra mea plutesc cobolzi dragoni capete rotunde frunţi
încreţite pumni ca nişte tranzistoare
vorbe ca nişte doamne grase ce-şi
administrează o linguriţă de chimen
cu 300 ml apă

Niciun comentariu: