frunzadinpalma.blogspot.com Web analytics

frunza din palmă: ...

22 aprilie 2016

...

bătrâna a aruncat ţigara fumată pe jumătate şi a urcat în microbuz, în urma ei, un copil roşcat şi o femeie însărcinată care hrănea cu biberonul copilul din braţe, două fetiţe gemene, îmbrăcate la fel, fredonând "uop, uop, eroinaa, uop, uop!", un bărbat în stare de ebrietate şi unul cu un teanc de bancnote de 10 lei în mână. "Ghiocel, plăteşti tu, da?" l-a întrebat bătrâna pe cel din urmă. "da, mamaie! cât tre să vă dau pentru toţi, şefu?" "până unde mergeţi?" "până la Roznov!" "36 de lei vă ajunge!" a spus şoferul, "sunteţi sigur?" a întrebat Ghiocel. "mă, da mă iei la mişto? atât ajunge!" "e 32, şefu, v-am pus la încercare! suntem 8 şi e 4 lei până în Roznov!". şoferul a tăcut, a lăsat privirea în jos, a dat restul şi a zis: "mergeţi, vă rog, mai în spate pe culoar, că este loc!". bărbatul în stare de ebrietate a întrebat: "la cât plecaţi, şefu, nu vă supăraţi?" "în două minute!" "mă aşteptaţi şi pe mine să fumez o ţigară?" "nu!" "o aprind aicea dacă nu, să mor eu!". şi-a pus ţigara în gură, dar femeia însărcinată a intervenit: "uăăă, Titiii, da potoleşte-te, că ne dă afară!" "da ce-ai, fă, i-am zis frumos să aştepte să fumez o ţigară, el îmi răspunde în sictir!" "teeermin-o, Titiii!" a strigat ea. "are dreptate, uă, boule, cât ai fost afară nu ţi-o venit să fumezi, acuma a dracu în microbuz îţi vine!" a completat bătrâna. bărbatul şi-a căutat bricheta în buzunarele pantalonilor, gecii: "futu-ţi dumnezău mă-tii, mi-am pierdut şi focu. Marga, dă oleacă bricheta ta!" i-a spus femeii însărcinate. "n-am!" "să moară ce-ai tu mai scump?" "taci, uă, în morţii mă-tii!" a ţipat ea. copilul roşcat s-a aşezat în braţele bătrânei, i-a spus în şoaptă:  "mamaie, ai sâ-mi dai şi mii o ţigară" "stai, sî nu vadî mă-ta! bag-o repidi în buzunar!". femeia însărcinată a reacţionat imediat: "vez câ te-am auzit, bre, îi copilu meu, ţi-am zis sî nu-i mai dai ţigări, ari şasi ani!" "şî tu, fă, când te-ai apucat di fumat? cred cî şî mai divremi!" s-a apărat bătrâna. copilul s-a ridicat, a întrebat: "mama, ai un şerveţel?" "nu" a răspuns sec, atunci el şi-a şters nasul cu mâna şi mâna de tricoul unui călător aşezat pe scaun.

Niciun comentariu: